هوش مصنوعي
شركت هوش مصنوعي
نويسندگان
لينک دوستان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : 0
ديروز : 0
افراد آنلاين : 1
همه : 0
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

ارز ديجيتال چيست و چه كاربردي دارد

ارز ديجيتال درواقع پول ديجيتالي غيرمتمركز و مبتني بر فناوري بلاكچين است. احتمالا شما با محبوب‌ترين نسخه‌هاي رمز ارز يعني بيت كوين و اتريوم آشنا باشيد، اما در حال حاضر بيش از ۵۰۰ ارز رمزپايه مختلف در جهان وجود دارد.

از اين نوع ارز مي‌توان براي خريد كالاها و خدمات استفاده كرد؛ اگرچه بسياري افراد اين ارز را به مثابه ساير دارايي‌ها مانند سهام يا فلزات گرانبها دانسته و بر روي سرمايه گذاري مي‌كنند. با آنكه رمز ارز نوع جديد و جالبي از دارايي به حساب مي‌آيد اما در عين حال خريد آن مي‌تواند ريسك‌هايي نيز داشته باشد. زيرا براي درك كامل نحوه كار هر سيستم بايد تحقيقات زيادي انجام داد.

ارز ديجيتال يا Cryptocurrency يك فرم از پول الكترونيكي است. بيشتر ارزهاي ديجيتال به منظور امنيت بيشتر، حذف واسطه‌ها و ناشناس بودن طراحي شده‌اند. ارزهاي ديجيتال، ارزهايي هستند كه از رمزنگاري براي انتقال در اينترنت استفاده مي‌كنند، رمزنگاري­‌هاي ارزهاي ديجيتال غيرقابل هك و پيگيري هستند. اولين ارز ديجيتال بيت كوين است كه در سال ۲۰۰۹ ايجاد شد و اكنون پادشاه دنياي ارزهاي ديجيتال است. در چند سال گذشته ارزهاي ديجيتال زيادي معرفي و عرضه شده‌اند. در حال حاضر حدود ۹۰۰ ارز ديجيتال در بازارهاي جهاني تجارت مي‌شود.

ارز ديجيتال چگونه كار مي‌كند؟

همان‌طور كه عنوان شد، بيت‌كوين و ارزهاي ديجيتال ديگر به عنوان اختراعي جانبي در حين كار كردن روي پروژه پول ديجيتالي به وجود آمدند. اين پروژه به دنبال توليد روشي بود كه طي آن در بسترهاي ديجيتالي، امكان تبادل و تراكنش مالي مقدور شود اما اين سيستم، سيستمي متمركز بود.

در‌حالي‌كه بيت‌كوين و انواع ارز ديجيتال در بستري كاملا غيرمتمركز قابل‌استفاده هستند و اين دستاوردي تصادفي است كه در طي كار كردن روي توليد پول ديجيتالي به دنيا معرفي شد.

از مزاياي سيستم و شبكه غيرمتمركز مي‌توان به اين موضوع اشاره كرد كه تمام تراكنش‌ها در بستر بلاك‌چين و شبكه‌اي كه كريپتوكارنسي ها در آن رد و بدل مي‌شوند مانند يك دفتر كل حسابداري بسيار بزرگ است. در اين دفتر كل بزرگ، تمام تراكنش‌هايي كه از سوي كاربران صورت مي‌گيرد، كاملا در شبكه ثبت مي‌شود و همه از آن خبر دارند.

 

در اين صورت، امكان ايجاد تغيير در اطلاعات ثبت‌شده در سيستم و دستكاري آنها وجود نخواهد داشت. هر تراكنش جديدي كه قرار است در سيستم به ثبت برسد بايد مورد تاييد تمام كاربراني باشد كه در شبكه بلاك چين و شبكه‌هاي مشابه آن با عنوان گره شناخته مي‌شوند.

چگونه مي‌توانيد رمز ارز را استخراج كنيد؟

حال مي‌دانيم ارز ديجيتال چيست اما اين ارز از كجا مي‌آيد؟ از روشي كه استخراج نام دارد.

استخراج به اين معناست كه واحدهاي جديد رمز ارز، در ازاي تاييد اعتبار معاملات در جهان منتشر مي شوند. گرچه از نظر تئوري استخراج رمز ارز براي يك فرد معمولي امكان پذير است، اما اثبات سيستم هاي كاري مانند بيت كوين به طور فزاينده‌اي دشوار است.

هرچه شبكه بيت كوين رشد مي‌كند، پيچيده‌تر نيز مي‌شود و قدرت پردازش بيشتري لازم دارد. مصرف كننده عادي قبلا مي‌توانست اين كار را انجام بدهد اما اكنون هزينه‌هاي آن بسيار بالاست. افراد زيادي هستند كه براي رقابت، تجهيزات و فناوري خود را بهينه كرده‌اند.

به ياد داشته باشيد كه اثبات رمز ارزها به انرژي بسيار زيادي نياز دارد. تخمين زده شده است كه ۰.۲۱ درصد از كل برق جهان (معادل انرژي مصرفي كشور سوئيس در يك سال) در راستاي استخراج رمز ارز مصرف مي‌شود. همچنين تخمين زده شده كه بيشتر استخراج كنندگان بيت كوين در نهايت از ۶۰ تا ۸۰ درصد درآمد خود را براي تامين هزينه برق مصرف مي‌كنند.

نقاط ضعف و قوت

اكنون كه مي‌دانيم ارز ديجيتال چيست و چه كاربردي دارد مي‌توانيم يك قدم به جلوتر برداريم. رمز ارز نيز مانند هر پديده ديگري در جهان امروز، نقاط ضعف و قوتي دارد كه هر كاربر با در نظر گرفتن آنها مي‌تواند ميزان و نحوه استفاده از آن را براي خود تعيين كند. در اينجا به اختصار به يكي از نقاط قوت و ضعف اين پديده اشاره مي‌كنيم

پتانسيل براي بازدهي بالا

هيچ بازگشت سرمايه‌اي قابل تضمين نيست. اما به طور خاص ارزش بيت كوين در سال‌هاي اخير و به ويژه در ماه‌هاي اخير رشد چشمگير و البته نوسانات چشمگيري نيز داشته است. شخصي كه در پايان سال ۲۰۱۶، ۱۰ هزار دلار در بيت كوين سرمايه گذاري كرده بود، در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ ارزش سرمايه گذاري خود را بالاتر از ۷۵ هزار دلار ديد.

قيمت‌ها را با هم مقايسه كنيد
با مقايسه قيمت صرافي‌ها با يكديگر مي‌توانيد مناسب‌ترين قيمت را براي خريد يا فروش پيدا كنيد. فراموش نكنيد كه قيمت نبايد تنها معيار در نظر گرفته شود و قيمت بسيار مناسب ممكن است دامي از سمت كلاهبرداران باشد.
ظاهر صرافي را بررسي كنيد
صرافي‌هاي معتبر معمولاً اهميت زيادي براي ظاهر و رابط كاربري سايت خود مي‌دهند. بنابراين صفحات مختلف وب‌سايت‌ها را بررسي و آنها را با يكديگر مقايسه كنيد. همچنين هر قدر كه يك صرافي معتبرتر باشد، تعداد مخاطبان آن نيز بيشتر است. رتبه الكساي (Alexa.com) وب‌سايت‌هاي صرافي (كه برحسب بازديد صرافي است) هم مي‌تواند به انتخاب بهتر شما كمك كند.
با پشتيباني سايت تماس بگيريد
به بخش پشتيباني سايت پيام دهيد يا با آنها تماس بگيريد و سوالات ابتدايي بپرسيد. يك تيم حرفه‌اي و معتبر، مشتريان خود را به‌خوبي راهنمايي خواهد كرد.
به بخش «درباره ما» سر بزنيد
تمامي صرافي‌هاي معتبر، در بخشي تحت عنوان «درباره ما» تيم توسعه‌دهنده پلتفرم خود را معرفي مي‌كنند. همچنين اغلب صرافي‌ها آدرس دفتر خود را بر روي سايت قرار مي‌دهند.
به بلاگ صرافي سر بزنيد
بسياري از صرافي‌هاي معتبر ارز ديجيتال، در بخشي تحت عنوان «بلاگ» براي مخاطبان خود محتواي آموزشي توليد مي‌كنند. بسيار بعيد است كه يك صرافي كلاهبردار چنين وقت و هزينه‌اي را براي كلاهبرداري صرف كند.

 

شبكه‌هاي اجتماعي را دست‌كم نگيريد
تقريباً همه صرافي‌هاي معتبر، در شبكه‌هاي اجتماعي مانند لينكدين، توئيتر و اينستاگرام فعال هستند. به صفحات آنها سر بزنيد و نظرات ساير كاربران را درباره اين صرافي‌ها بخوانيد.

 


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
[ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۳۰:۴۴ ] [ ويرا سگال كارو ]

طراحي سايت فروشگاهي مي تواند يكي از راه كار هايي باشد كه شما مي توانيد از آن كسب درآمد كنيد. با اينكه سايت فروشگاهي زياد جديد نيست اما در ايران بسيار زمان زيادي نيست كه بازار فروشگاه هاي اينترنتي داغ شده است. يا وجود اين شرايط مي توان گفت كه هر كسب و كارس نياز به يك سايت دارد تا خود را در فضاي مجازي به مشتريان معرفي كنند. اما با طراحي سايت فروشگاهي مي توانند نه تنها خود را معرفي كنند بلكه مي توانند محصول خودشان را به فروش برسانند.

در يك سايت فروشگاهي مي توانيد به راحتي محصولات خود را به صورت آنلاين و بدون محدوديت زماني و مكاني بفروشيد. شما مي توانيد اين محصولات را با جزئيات بالا بر روي سايت خود قرار دهيد و به گونه اي آنها را ارائه ديهيد كه مشتريان شما آن محصول را بخرند. اما چگونه مي توانيم يك سايت فروشگاهي خوب داشته باشيم ؟ شما بايد بدانيد كه مراحل طراحي سايت فروشگاهي چه هستند و شروع به انجام آنها بكنيد. همچنين شما بايد بدانيد كه مي خواهيد سايت شما چه امكاناتي را براي مشتريان ارائه دهد. بنابراين با ما همراه باشيد تا در ادامه مطلب چگونگي طراحي سايت فروشگاهي را با هم مرور كنيم.

طراحي سايت فروشگاهي چگونه صورت مي گيرد؟

ساخت يك وب سايت تجارت الكترونيكي كمي متفاوت از ايجاد يك وب سايت استاندارد يا راه اندازي يك وبلاگ خواهد بود. فراتر از تأمين نام دامنه و ميزباني ، همچنين بايد ابزارها و نرم افزارهايي را براي پردازش پرداخت ها ، همراه با ايجاد و ساخت واقعي محصولات خود در نظر بگيريد.

در اينجا خلاصه اي از آنچه براي ساخت وب سايت از ابتدا براي يك فروشگاه تجارت الكترونيكي لازم است ، آورده شده است:

يك نام دامنه
يك ارائه دهنده ميزباني وب
پردازنده پرداخت يكپارچه
سكويي يا ابزاري براي ساخت فروشگاه شما
سرمايه اوليه براي ايجاد محصولات شما
بسته بندي براي حمل كالا
گرچه ساخت فروشگاه تجارت الكترونيك بسيار ارزان تر و آسان تر از ساخت ويترين فروشگاه است ، اما هنوز هم به سرمايه اوليه و كار نياز دارد. مطمئن شويد بودجه اي تنظيم كرده ايد كه براي اهداف شما منطقي باشد وبتوانيد با طراحي سايت فروشگاهي را به پايان برسانيد و گسترش دهيد.

حتي اگر در حال راه اندازي كسب و كار خود باشيد ، يك توسعه دهنده مي تواند روند راه اندازي و طراحي سايت فروشگاهي را ساده تر كند. آنها داراي دانش فني براي راه اندازي سريع شما هستند ، به اين معني كه مي توانيد زودتر فروش خود را شروع كنيد. هنگام بررسي يك برنامه نويس ، از آنها درباره جدول زماني آنها س askال كنيد ، بنابراين مي توانيد تاريخ راه اندازي خود را برنامه ريزي كنيد. بخواهيد وب سايتهاي ديگري را كه ساخته اند ببينيد و از آن مشاغل مرجع بگيريد. اطمينان حاصل كنيد كه توسعه دهنده ديدگاه شما را به اشتراك مي گذارد و مي تواند آنچه را كه دنبال مي كنيد در بودجه شما ايجاد كند.

بازديدكنندگان سايت با اطلاعات بصري درگير مي شوند ، بنابراين تصاوير با كيفيت بالا محصول ضروري است. و از اين طريق است كه بازديد كنندگان و مستريان شما با شما ارتباط بر قرار مي كنند.

براي كمك به مشتري در يافتن خواسته هاي خود مي توانيد محصولات را به دسته ها مانند لباس ، كتاب و فيلم دسته بندي كنيد. از دسته ها مي توان به همراه فيلترها استفاده كرد تا افراد بتوانند مارك هاي خاص يا دامنه قيمت را مرتب كنند و آنها را در بودجه خود نگه دارند. و اقلام برجسته راهي عالي براي هدايت مشتري در مسير خريد ترجيحي شماست.

روش پرداخت صحيح براي بستن فروش ضروري است. اگر روش بيش از حد پيچيده باشد يا مورد اعتماد نباشد ، مشتري شما مي تواند سبد خريد خود را كنار بگذارد و ديگر برنگردد. مطمئن شويد كه اين نيازهاي پردازش پرداخت شما را نيز برآورده مي كند.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: طراحي سايت فروشگاهي،
موضوع:
[ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۲۵:۲۵ ] [ ويرا سگال كارو ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه

لينک هاي تبادلي
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی